وقتی هم گیر بدی ، خیلی تابلو بفهمی ذهنت داره تصویرهای جعلی تحویلت میده و از نظر حسی برات قابل قبول نباشن ؟!
گاهی که بهر دلیل یا بهر بی دلیلی ای گذشته تو ذهنم مرور میشه ، یسری تصویر میبینم ، شبیه تک عکسایی که یک لحظه یا چند لحظه را پشت هم فریز کردند و بعد تک عکسه توی یه صحنه متحرک دیزالو میشه و میشه شبیه قسمتی از یک فیلم ، بعد عکس بعدی و سکانسی مربوط به اون لحظه!
اما خیلی وقتا تصویرهای فریز شده با هیچ سکانسی همراه نمیشن ، چیزی شبیه فراموشی .
یه حسی شبیه چیییییی شدددد!!!!! میاد سراغم .
سال هشتاد و نه تا نود را با اینکه یکی از سختترین و مهمترین سالهای زندگی م بود ، خیلی جاهاشو ندارم ، درین حد که باید نوشته ای یا عکسی چیزی ببینم تا شاید بیشتر یادم بیاد اما این بارم عکس های واقعی ، یا نوشته ای که با یک تصویر فریز شده همراه شه.
گاهی وقتا یدونه ازون تصویر ذهنیای فریز شده ممکنه تا هفته ها بچرخه تو سرم و من چیز بیشتری یادم نیاد ، برای اینکه چیزهایی برام روشن شه بهرجایی که یه نشونه ای باشه سرک میکشم.
وقتی دکتر از تصادف ها و ضربه ها میپرسه ذهنم شروع میکنه تصویرهای فریز شده اش را رو کردن که تا میان تبدیل به سکانسی بشن همه چی بلر میشه و ....دیشب بعد از پنج سال و نیم یه نوشته اینجا خوندم .یه نوشته رمزدار که یادم نیست تو رمزشو ندادی یا ....یادم نیست ، در هر صورت من تا دیشب نخونده بودمش .سیب یا گندم .حتی نمیدونم چرا هیچوقت از راهی که دیشب خوندم استفاده نکردم !!! از بهمن ٨٩ بجز دادگاه یک تصادف و سری که شب قبل از دادگاه تراشیده شده بود و زن حراستچی اصرار داشت پوست سرم را بپوشونم چون مویی نبود و مردی که همون روز از جرثقیل بالا رفته بود تا به بقیه نشون بده چقدر بی عدالتی براش گرون تموم شده ، تقریبا تصویری ندارم.!
سیب یا گندم ؟!بهشت و جهنم ؟!آدم و حوا ؟!قاضی و دین و دادگاه؟!
بنظرت این همون فراموشی تمثیل گون نیست ؟!انسان برای روبرو نشدن با خاطرات دردناک خود فراموشی را انتخاب می کند؟!
پ.ن ١:شاید روزی ازت برای بیاد آوردن قسمتی از تصویرها کمک خواستم ، اگر چیزی یادت بود راستش را بهم بگو ، هر چند دردناک هرچند باور ناپذیر .
پ.ن ٢: هیچ وقت از عکس این خیمه شب بازخوشم نمیومد ، نمیدونم چرا من خودمو عروسک میدیدم ؟!اینم یادم نمیاد بهت گفته بودم یا نه ؟!
پ.ن ٣:فروید خدا و متعاقبن مذهب را جایگزینی برای پدر مهربان و قدرتمند کودک و ذهن را متشکل از سه سطح خودآگاه ، نیمه خودآگاه و نا خودآگاه می داند.!
پ.ن ۴: شاید بیادآوردن مثل خوندن یک نوشته رمزدار لذت بخش باشه شاید هم نه !
پ.ن ۵ : باتوجه به تجربه درد ، آگاهی هر چند دردناک باشه لذت بخش تر از نا آگاهی ست!
پ.ن ۶ : قانون شکنی همیشه با دردی عجین شده همراه ست !
پ.ن ٧ : این پست فقط یک پست است و هیچ ارزش قانونی دیگری ندارد .
تهران ساعت 4 صبح...
ما را در سایت تهران ساعت 4 صبح دنبال میکنید
برچسب: خودآگاهی ملی,خودآگاهی در حیوانات,خودآگاهی,خودآگاهی چیست,خود آگاه,خود آگاهی یعنی چه,خودآگاهی هیجانی,خودآگاهي چيست,خود آگاهی در خواب,خودآگاهی pdf, نویسنده: بازدید: 96